Reszkess vilg!!!
2005.11.29. 08:33
A meghv stlusosan a Hungaroringre szlt, amely nmely forrsok rteslse alapjn hamarosan akr ismt gyorsasgi motoros VB sznhelyv is vlhat. Az id nem ppen olyan, mint amilyet a TV tegnap begrt. Szilrd csak egy 10-est tvedett, 12 helyett 2 fok krl volt, az egsz plya teli vzfoltokkal s ki tudja mg mivel; kd, napfny mr csak mlt heti emlkknt lt bennnk. Ez csak azrt rdekes, mivel Talma ezen a napon motorozni szeretett volna...
A magyar mdia felfigyelt Talmra |
Tnyleg sokan eljttek. Kiss meglep ez, mivel Talma eredmnyesnek mondhat tavalyi szereplse sorn taln sszesen nem foglalkozott ennyit a tehetsges magyar gyorsasgi motorversenyz plyafutsval a jeles magyar mdia, mint most ebben a pr rban. Megemlthetnm itt friss pldaknt Palik Lacik szerencstlenkedst, az ehhez kpest arnytalanul nagy mdia jelenlttel. Mellrakva Talma tavalyi szereplst a gyorsasgi VB-n, ahol ez a fi egy edzsnapon tbbet teljestett a fent nevezett csapatnl, rezhet, hogy itt valami hamarosan vltozni fog. Utols megjegyzsknt csak annyit, hogy 2001-ben Talmcsi Gbor egsz ves versenyeztetse kerlt annyiba, mint a fent nevezett csapat 2 heti eredmnytelen vltfstltetse. | | |
 | A Ring j pletnek sajttjkoztatkra alkalmas helyisgben mr szp szmmal gylekeztek a meghvottak, az Italjet Racing Team kpviseli, valamint sok ismers, bart(n). A showman a kiss megkopott komikus, Brczky "Pepi" "Clinton" Jzsef volt, akinek nyelvzsenijt ismt megcsodlhattuk, br a tbbsg ezt szles mosollyal az arcn tette. Pepi szp sorban bemutatta a csapat jelenlv tagjait, akik rendben lv egyenltnyeikben pompztak.
Megtudhattuk, hogy a tavaly szintn Italjet Racing Team nven fut csapat idnre igencsak talakult, a gyri GP csapatokhoz kpest meglehetsen egyedi mdon. A gyr egyttmkdsi megllapodst kttt Gbor tavalyi csapatval (Racing Service), tvve annak szinte teljes szemlyzett, s ezt integrlta az Italjet Racing Team-be, valamint kiegsztette ezt sajt menedzsmentjvel, s marketing szakembereivel. Az j csapat vezetje Gabriele Debbia bemutatta a jelenlv szerelket (2 ft, de sszesen 4 van), a fszerelt, s a csapat marketing vezetjt. Kihangslyozta, hogy idn az Italjet az Aprilia, a Derbi s a Honda leggyorsabb 125-s gpeivel szndkozik felvenni a versenyt.
A PR szakember 3 fontos tnyezre hvta fel a jelenlvk figyelmt: a csapat teljes gyri tmogatsa, a motorsport nvekv jelentsge a vilgon, s Talma teljesen egyenrang tmogatsa a csapat msik olasz versenyzjhez, Stefano Perugini-hez kpest. A magyar tmogatk szmra igen j ajnlatai vannak az riembernek, szval motorsportrajong kgazdag olvasink hajr, elre.
Ezutn Talmcsi sznre lpst termszetesen nagy taps fogadta, majd egy rvid jellemzs kvetkezett rla - 20 ves, 4 ves kora ta motorozik, tbb EB futamon dobogs helyezs, 2001 teljes VB idny rsztvev a Racing Service szneiben a 125 kbcentis kategriban, 3. legjobb jonc, 34 VB pont, 18. sszestett helyezs. Nem kevs, s mg igencsak fiatal, br vannak a meznyben mg nla is fiatalabbak. Talmnak idntl nem lesz klnsebb gondja a szponzorok keresglsvel. Tavaly ezt a feladatot a Magyar Technikai Motorsport Kft. ltta el, azonban 2002-tl egy rdekes szemlyisg tevkenykedik Gbor rdekben. Ha annyit mondok, hogy Stefano Favaro biztos mindenki egy olaszorszgi zletemberre gondol. De ha gy mondom, hogy DJ Stefano, akkor sokaknak beugrik Stefano jellegzetes frizurja, arca s valamelyik extravagns szemvegnek sziluettje. Igen krem, Talma szponzori gyeit ezentl a 10 ve haznkban l lemezlovas s zletember cge intzi. A show garantlt!
Visszatrve a bemutat fnypontjra, Talma leleplezte j Italjet versenymotorjt, amelyet azonban idn mg nem tesztelhetett, mivel az mg nem volt zemksz llapotban. Erre legkzelebb februr 18-19. (Valencia), mrcius 4-5. (Misano) s mrcius 11-12. (Barcelona) idpontokban nylik majd alkalma. A 2002-es szezonban a 8-as rajtszmot fogja viselni Talmcsi motorja, amelyet Pepi egyszeren "number nine"-nak nevezett frenetikus nyelvrzkvel.
A motorral kapcsolatosan elmondta, lspozcija szmra kedvezbb, mint a tavalyi gp. 163 centivel Talma magasnak szmt a meznyben. Teljesen ms alkatrszekkel, gumival lesz felszerelve a gp, ezekhez alkalmazkodnia kell. Elmondsa szerint csapattrsa, az olasz Perugini azt nyilatkozta, hogy csak a kipufogfstjt fogja szagolni, reztetve ezzel ki az els szm pilta a csapatnl. Ennek ellenre Perugini-vel egyelre j a kapcsolata, br mg keveset dolgoztak egytt. Mivel gyri csapatrl van sz kiemelte: remli, hogy idn nem lesznek se anyagi, se technikai jelleg problmi.
Elvrhat eredmnyeket firtat krdsnkre nem kevsb magabiztos vlasz rkezett. A minimlis elvrsa alapjn az els tzben szeretne motorozni, de a cl az els 5 kz bekerlni lland jelleggel. A nem titkolt vgs clja a vilgbajnoki gyzelem. De ez mg sok mindentl fgg: a tesztek eredmnyeitl, milyen j alkatrszek kerlnek beptsre a gpbe, s rengeteg jl elvgzett munktl termszetesen.
Arra a krdsre, miszerint a megbzhatsg (tavalyi szezon els ¾ rsze) vagy a vakmersg (utols nhny verseny) dominl-e majd nla a VB kezdetn, Gbor gy vlaszolt, egyltaln nem fl semmitl, kszen ll mindenre, s innentl "Reszkessen a vilg".
gy ltszik a modern motorversenyzs egyik legfontosabb problmja a gumi. Talma kln kiemelte, hogy tavaly sok esetben nem sikerlt a megfelel abroncshoz jutnia, de idn ez msknt lesz, mert a Dunloppal szerzdse van a csapatnak, gy mindenfle gumibl teljes tmogatst kapnak a gyrttl. Hasonl eset fordult el nha a futm bellts sorn 2001-ben, ezrt idn msik mrkval felszerelt felfggeszts kerlt a gpre, vrhatan jobb httrtmogatssal elltva.
Szemly szerint rdekelt, hogy mit tud kezdeni a fiatal, letveszlyes spanyol motoros armadval szemben. A vlasz egyrtelm volt: mindenkppen el szeretn verni ket Gbor, br vlemnyem szerint az igen ers csapatokban versenyz Nieto testvrekkel, Pedrosa-val, s Joan Olive-val alaposan meggylik a baja, nem beszlve az 5-6 egyb vilgbajnok aspirns versenyzrl.
Az ves versenyeztets kltsgeire clz krdst gyesen kikerlve a csapat PR szakembereihez irnytott. Persze itt sem tudtam volna meg tbbet, ugyanis errl pp a mai nap mg folytak a trgyalsok. A tavalyi 30-40 milli forint krli sszeghez nagyon hasonl szm ll majd a rszvtelt garantl krtyn.
Tli felkszlsrl szvesebben nyilatkozott. Volt ebben fallabda, futs, kondi terem, s mindez egy szemlyi trner irnytsval megspkelve. A tli krosszmotorozs a kondiban tarts mellett valsznleg az egyik legjobb szrakozs lehetett vilgbajnoki rsztvevnk szmra. Amikor a tli napsts engedte, testvre R6-t nyzta a ringen. Krdsnkre, hogy milyen privt motorja van szernyen mondta, hogy semmilyen, ugyanis mg nincs jogostvnya sem.
Megkrdeztk Tiziano Altabella-t |
Szerencsnkre kihasznlhattuk ideiglenesen haznkban llomsoz testvrem perfekt olasz nyelvtudst - ksz Szilvi - s megkrdeztk pr dologrl a csapat fszereljt, Tiziano Altabella-t.
Az riemberrl tudni kell, hogy legalbb 10 ve a motoros GP vilgban dolgozik, szerelknt rszese egyni vilgbajnoki gyzelemnek, a boxokban mindenki elismeri tudst, s az Italjet Team nagyrszt az technikai ismereteire pti a csapat szereplst, ezenkvl igen segtksznek mutatkozott a beszlgets sorn.
A csapat kltsgvetsrl rdekldve - hiba, gy tnik ez a mai napon buk krds volt mindenkinl - csak annyit tudott mondani a fszerel, hogy a megfelel mennyisg tke rendelkezsre ll ahhoz, hogy Gbort minl elbbre juttassk, komoly befektetsnek tekintik a magyar fit.
Tavaly az Italjet egy Honda alapokra plt erforrssal versenyzett (megjegyzem nem a legersebb darab volt a meznyben), arrl rdekldtnk mi a helyzet a motorral. Tiziano elmondta, teljesen j motort ptettek sajt elkpzelsk szerint, nincs kze a tavalyi Hondhoz, br ez a blokk mg nem az Italjet sajt gyri fejlesztse, amelynek megjelense jnius tjkn vrhat a csapatnl, persze csak ha minden jl megy.
A szezon kezdetre ptett motor eddig mg csak prbapadon futott, jk a tapasztalataik vele, a jv hten kezdik el bepteni a vzba, s utna pedig kvetkezhetnek a plyatesztek. lltsa szerint a motor ereje 50 ler felett van, 13.800-as percenknti fordulatszm mellett. Itt megjegyzem, hogy a csapathoz kzeli egyb forrsok plusz 4 lert emlegetnek a tavalyi blokkhoz kpest, ami az alig tbb mint egy decinyi lkettrfogatot nzve jelents ersdsnek tnik.
A technikai rszletekrl elmeslte, hogy a futm a White Power-tl rkezik 2002-ben, a fkeket a Brembo szlltja, a vz egy sajt, Italjet fejleszts, teljesen bellthat darab, a gumikat a mr emltett Dunlop adja. A csapat felptsrl Tiziano elmondta, a szerelk szinte mind a Racing Service-tl rkeztek, mint maga is, s mivel mr jl ismerik Gbort, ez nagyban segti az egyttmkdsket. Vlemnye szerint ezzel a technikval s csapattal Talmcsi szinte mindig az els tzben lesz, de a cl termszetesen az els tbe kerls.
| | |
Tiziano-val folytatott beszlgets utn begyjtttnk nmi folyadkot s tpanyagot szervezetnkbe az llfogads sorn. Ezalatt Talma beltztt vadonatj, pr helyen mg nem teljesen jl illeszked brruhjba (az olasz Corner cgtl kapja idn). A szerelk kzben valamelyest bemelegtettk a vizes gumikkal felszerelt tavalyi Italjetet. Gbor kt bemutat kr megttelre vllalkozott a combos hidegben, de ebbl csak egy s mg egy kicsi lett, utna inkbb mr csak a clegyenesben nystlte a kttemt.
A vezet szerelre jellemz, hogy a digitlis telemetriai rendszerrel felszerelt motorrl az egy bemutat kr megttele utn azonnal lekrte a szmtgpbe az adatokat, s utna mg helyben gyorsan tfutotta azokat. A gpben egybknt a Hungaroring sszes adata mr benne volt, gondolom ez a tavaly tavaszi tesztekbl maradt meg, amikor a Racing Service mr jrt a Ringen.
A tv2 emberei egy kocsibl prbltak filmezni, de ez 3-bl csak 1-szer jtt ssze, mert a meglehetsen lomha egyter csak nagy nehezen tudott lpst tartani az Italjet rvid gztjnak s Gbor csukljnak mozgsval. A nap szmunkra a csapat, Gbor, a szlk, s persze a motor kzs fnykpezsvel zrult. Brczky Pepi ebbl sem maradhatott ki, s rgtnztt japn halandzsjval mosolyt csalt a kznsg rosszabb humorrzk egyedeire.
Talmcsi Gbor szmra a 2002-es idny rendkvl fontos. Itt dl el, hogy karrierje mg magasabbra vel-e, avagy knnyen lehet, hogy bcszik a GP meznytl megfelel eredmnyek hinyban. Ennek is teljes tudatban van, ehhez mrten tervezi idei szereplst. Remljk, a teszteken j eredmnyek szletnek, s utna mr bizakodva tekinthetnk az idei els, prilis 4-i Suzuka-i Japn Motoros Nagydj el.
Hajr Talma!
|