KI is az a talmácsi Gábár?
www.talma.hu 2005.11.29. 08:11
életút
1981-ben született és 4 évesen már rótta a köröket egy, az édesapja által készített kismotorral. A Magyar Bajnokságok 50 cc. és 80 cc.géposztályaiban nagyon fiatalon ért el kitűnő eredményeket, és szinte mindent megnyert a mini motoros bajnokságokon.Később a 125 cc.-ben is a dobogó legfelső fokára állhatott, majd 1997-ben következett be a nagy fordulat, ugyanis a Hungaroringen ekkor megrendezett EB futamon 4. helyezést ért el. A következő évben az EB sorozaton a német IVETRA csapat támogatta, ahol - több dobogós helyezés mellett - összetettben az 5. helyen végzett. 2001-ben támogatói jóvoltából lehetősége nyílt arra, hogy az olasz Racing Service csapatával induljon a Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125 cc. géposztályában. _____________________________________________________ A Racing Service Talmácsi Gáborra nem panaszkodhatott, hiszen 6 alkalommal összesen 34 világbajnoki pontot szerzett. Mindössze két alkalommal - a Holland és a Brazil nagydíjon - nem tudta befejezni a versenyt, technikai okok miatt. (A versenysorozat 16 futamból állt.) Hosszú idő után Talmácsi Gábor személyében 2001-ben újra volt magyar résztvevője a Gyorsasági Motoros Világbajnokságnak. _____________________________________________________ 2002-ben a szintén olasz Italjet Racing Team-mel folytatta a VB-t. A szezon közepén azonban a kedvezőtlen technikai feltételek miatt átigazolni kényszerült a német PEV ADAC Sachsen Honda csapatához. A váltást követően a német csapat színeiben már az első verseny alkalmával világbajnoki pontot szerzett, Brazíliában pedig elérte élete eddigi legjobb eredményét, 4.-ként ért célba - hajszál híján lemaradva a dobogóról. A 2002-es évadot 20 vb ponttal zárta a 22. helyen. _____________________________________________________ A szezon befejeztével tehetségével és eredményeivel felhívta magára több "nagy csapat" figyelmét is. Választása az akkori világbajnok csapatra - Exalt Cycle Aprilia Racing-re - esett. Így 2003-ban egy 125 cc., Apriliával állt rajthoz. A kezdést kisebb technikai problémák árnyékolták be, de miután ezek megoldódtak, sorra jöttek az eredmények - olykor az Eurosport közvetítései Talmácsi nagyszerű teljesítményétől visszhangoztak - és a világbajnokságot összesítésben 70 ponttal a 14. helyen zárta. Talma volt az egyedüli pilóta a 125 cc-ben, aki minden futamot befejezett és ezáltal a legtöbb verseny kilométert tette gépébe. _____________________________________________________ 2004-ben ELSŐ SZÁMÚ pilótaként aláírta szerződését a Semprucci Malaguti Racing gyári csapattal. Nagy fejlesztések, tapasztalások éve volt ez a Malagutinak, akik a végén elismerték, hogy nem zárták volna ilyen szép eredménnyel a szezont, ha nem Talmácsi Gábor lett volna a pilótájuk. Az összesítésben 43 ponttal a 17. helyen zárt. Az évad legjobb eredményét Portugáliában érte el, amikor a 7. helyre hozta be a Malagutit. _____________________________________________________ A 2005-ös folytatással kapcsolatos döntéssel az utolsó percig kivárt a versenyző, és managere. Kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlat érkezett a Derbitől, a Gileratól, a Hondától, de a RedBull KTM vitte el a pálmát. Külön csapatot neveztek, hogy Gábort hivatalos, gyári pilótaként fekete-narancs színekben indíthassák. _____________________________________________________ A 2005-ös évad az eddigi legeredményesebb szezonja volt a pilótának. 5 dobogós helyezés közül 3 futamgyőzelemmel gyarapodott a magyar motorsport és a végső elszámolásánál is példátlan eredménnyel zárt a magyar versenyző, hiszen 198 ponttal magabiztosan világbajnoki bronzérmes lett. A 2006-os folytatás is eldőlt az utolsó futam után, és így biztos, hogy jövőre a Honda Scot gyári csapat színeiben, elsőszámú versenyzőként áll rajthoz 125 cc kategóriában. _____________________________________________________
|