Motorhead and Rock
Motorhead and Rock
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Motorheadrock menü
 
Állíts be kezdőlapnak!
WWW.GPORTAL.HU/MOTORHEADROCK
 
Talmácsi Gábor!
 
Rádió
 
Romet
 
Simson
 
Pannonia
 
Csepel
 
Cool Motorok
 
Mz
 
Ural
 
Rockerek száma
Indulás: 2005-07-05
 
Bandaképek
 
EZ+AZ
 
Rockerek levele
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Egy igazi Motorhead
 
Baráti oldalak
 
A rock örökké tart...
 
Rock naptár
 
Szavazás
Szavazás
Melyik a kedvenc rock bandák?

Motörhead
Black Sabbath
Nirvana
Led Zeppelin
P-mobile
Beatrice
Tankcsapda
Metallica
Aerosmiths
Ac/Dc
 
Bannerem
 
Motoros Hírek
Motoros Hírek : MZ MÁNIA!!!

MZ MÁNIA!!!

  2006.03.03. 18:49

Az egykori kelet-németországi Zschopau-ban gyártott MZ (Motorradwerk Zschopau) motorok körül bizony igen keveseket lehetett megvásárolni Magyarországon. Pedig a Six Days, azaz hatnapos világversenyeket hosszú időn át sorra nyerő márka akkoriban nemzetközileg is igen ismert volt, nem utolsó sorban szintén sikeres gyorsasági pályagépei miatt is.....

Üzletben nálunk megvehető volt a 125-ös és 250-es MZ-Trophy, majd ezek újabb TS névre hallgató változatai, hogy azután az ETZ újabb variánsaival a sor be is záruljon. A mai modern MZ-kről már csak szerény hírlapi cikkecskékből szerezhetünk tudomást úgy-ahogy, nem lévén a típusnak nálunk komolyabb képviselete.

Az MHSZ sportklubok akkoriban kaptak a Trophy-125 szerényebb hatnapos változatából, amely alig különbözött az egyébként igen szívós utcai alapkiviteltől (terepgumi és -kormány, felhúzott hangtompító, tankra szíjazott szerszám - és térképtartó).

Bezzeg az NDK-s gyári versenyzők ennél a szerény kis versenygépnél jóval speciálisabb változatokat - nagyobbakat is - meglovagolhattak. Az MZ gyorsasági speciálgépek sikerrel indultak, olyan világnagyságokkal a nyergükbe, mint az angol Mike Hailwood, vagy a szintén angol Alan Shepherd. A mi Szabó II. Lászlónk is a kor ismert gyorsaságizói közé számított. Műszaki hiba miatt többször is első helyről esett ki VB-futamon a gyors, de kissé megbízhatatlan speciálgépével.

A forgótárcsás szívásvezérlésű, kétütemű versenygépeket Walter Kaaden mérnök irányításával építették a gyár versenyosztályán. Az onnan nyugatra szökött egyik versenyszerelő eladta a titkot - a részadatokat is - a Suzukinak, akik aztán a jelentősebb anyagi bázisukon továbbfejlesztették a versenymotor konstrukcióját, és egy időben sorra nyertek vele.

Egyébként a mi Szabó II. Lászlónk versenyzői kvalitására bizonyíték, hogy nem csak az MZ, de a Honda is hívta gyári versenyzőnek. Az MZ-t akkori MHSZ-klubbéli intrikák miatt "lőtték el", a Hondához nyugatra meg politikai okok miatt nem engedték szerződni.
Hasonlóan nem jutott később gyári Yamahához Drapál János sem (csak a production racer, azaz széria versenymotor változatához), aki még Szabó II.-nél is jobban szerepelt a VB-ken, ugyanis VB futamot is nyert.


Az MZ motorok őse a DKW RT 125 sok egyéb motorkerékpárnak lett a kényszerű őse: lemásolták az oroszok a Moszkva K-55 néven, az angolok BSA Buntam-ként, a japánok Yamaha 125-ként, minimális módosítással.


A DKW (az MZ ős) is épített többféle versenymotort, mind kétütemű volt. Ez a kéthengeres 500-as, 40 lóerős gép 1937-ban készült. Két külön, úgynevezett töltődugattyúval, és vízhűtéssel. (A két töltődugattyú a kartertér előszívását és elősűrítését növelte).

Az ötvenes években született IFA-MZ BK (boxer-kardán) 350-ese. Ez a bicaj kétütemű kardánhajtású boxer-motor volt, amolyan kelet-német BMW. Ez a BK széria volt az állami tulajdonú gyár első saját konstrukciója.

Az MZ ES 250 a nálunk is forgalmazott MZ Trophy 250 elődje. Volt 175-ös változata is ezzel a küllemmel. Az újabb 125-ös és 250-es Trophy-t jól ismerhettük, mivel nálunk is árusították. Ez a sikeres modell vezette be a köztudatba az új márkanevet, az MZ-t.


Ez már egy 1964-es "Hatnapos" versenygép, az MZ ETS 350-G Cross-Country. Történetesen egy 320 köbcentiméteres verzió, 27 LE-vel, a széria ES típusból lett továbbfejlesztve még a kezdetekben.


Az MZ KKM 350 még Németországban is igazi kuriózum! Bolygódugattyús Wankel- motor a Trophy vázban. Hengertérfogata 3x175 köbcentiméter, teljesítménye 24 lóerő. Hazájában is csak prototípus volt.


Néhány darab ebből a nagytankos MZ Trophy Sport típusból hozzánk is került: az NDK-ban akkoriban vendégmunkásként dolgozó magyarok jöttek vele haza. A végsebessége 130 km/h volt, ezzel könnyedén ki lehetett bírni a 2000 km-es utat, a 22 literes tankba pedig elég volt hazáig ötször tankolni.

Ebből a gyorsasági pályagépből volt 125-ös egyhengeres, és kéthengeres 250-es is. Többek között ilyennel versenyzett a mi Szabó II. Lászlónk is. Ezen a képen éppen az angol Alan Shepherd repeszt.



1975-ös MZ RZ250/2 utolsó generációs pályagép már öntött alumínium kerékkel és elől dupla, hátul szimpla tárcsafékkel. A 250 köbcentis gép 62 lóerős volt, és 240 km/h volt a végsebessége 1975-ben. Ezzel a versenymotorral zárult le az MZ-k 25 éven át tartó sikere.

 
Motoros & Rockos linkek
 
Rockerek ideje*
 
* MOTORHEAD & ROCK TÉVÉ!!! *
Online-Tévéadások!
 
Rockbandák
 
A black Sabbath tagjai
 
Magyar Rockbandák
 
Szegény magyar hazánk!
 
Metallica dalszövegek
 
Ozzy Osbourne klippek
 
Nirvana dalszövegek
 
Idézet

SIMSON4EVER

 
Van mivel lőni!!
 
Ám ha rád céloztak!
 
Nincs menekvés!
 
Tankacsapda dalszövegek
 
Szavazás!
Szereted a simsont?

isteni gééép!
jaja
hááááát
nem
úúútálom mert indig cserbenhagy
mi az a simson?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Letöltések
 
Heavy Metal
 
Motoros&Rock társalgó
Kérlek ne beszélj csúnyán!ha meg nem bírod a rockot akkor meg nem is kell szólni!
 
Naptár
2023. Május
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Zemot
 

A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77